Într-o relație pe termen lung, precum este cea pe care o avem cu ferestrele casei noastre, trebuie multă atenție la detalii și o documentare temeinică înainte de a face alegerea. Nu este o nevoie de moment pe care o rezolvăm rapid. Nici o chestiune dictată exclusiv de cost. Este mai degrabă una de compatibilitate cu clădirea, cu stilul de viață, cu nivelul de eficiență energetică și izolare fonică dorite. Deoarece alegerea inițială impactează evoluția ulterioară a relației pe care o avem cu profilele noastre PVC, l-am invitat pe Alexandru Oancea, marketing & market development maganer VEKA România, să povestească cititorilor OrDeLi despre piața de PVC și alegerea profilelor corecte.
Ce fel de profile PVC preferă românii?
Când vine vorba de ferestre și uși termoizolante, românii caută eficiență energetică, fiabilitate și rezistență pe termen lung. Mai exact, își doresc să investească în soluții sustenabile, care să le aducă beneficii cât mai mult timp. Pentru acești consumatori, VEKA a creat întreaga sa gamă de profile, exclusiv de clasă A și ne bucură să vedem cum în ultimii ani tot mai mulți români aleg să investeacă în produse de calitate, renunțând la obiceiul de a opta pentru cea mai ieftină variantă doar pentru a rezolva o problemă pe moment. Practic, au început să vadă tot acest proces ca pe o investiție, nu doar ca pe o simplă achiziție.
În ceea ce privește culorile, albul și griul continuă să domine topul preferințelor, dar vedem o creștere a solicitărilor pentru culori tot mai îndrăznețe, de aceea am inclus în oferta VEKA peste 60 de folieri cu texturi lemnoase și nuanțe RAL.
La capitolul personalizare, vedem un interes crescut pentru culori unice și finisaje premium ale profilelor, precum cele din gama exclusivă VEKA SPECTRAL.
Această tendință arată încă o dată o maturizare a pieței locale, întrucât vorbim de o gamă unică în domeniu, care
oferă profilelor un aspect catifelat la atingere și o rezistență mai ridicată față de alte personalizări disponibile pe piață.
Când vine vorba de numărul foilor de geam și al camerelor de izolare din profil, acest aspect este legat mai mult de nivelul de termoizolare dorit decât de o preferință anume. Să luăm un exemplu: dacă vrei o eficiență energetică de top, atunci trei foi de sticlă devin necesare. Acest lucru vine însă cu un alt aspect care trebuie luat în considerare – greutatea mai mare a pachetului de geam.
Din acest motiv, este necesar un profit cu 6 sau 7 camere interioare de izolare pentru ca ferestrele și ușile termoizolante să fie stabile un timp îndelungat, dar să și izoleze termic foarte bine.
În cazul profilelor VEKA, această stabilitate poate ajunge chiar și la 50 de ani, camerelor interioare de izolare adăugându-se peretele exterior de 3 mm (clasa A conform normelor europene în vigoare), armături din oțel zincat de minimum 1,5 mm, rețeta proprie de PVC și tehnologiile inovatoare de extrudare ale grupului german.
În ceea ce privește dimensiunile ferestrelor și numărul de „ochiuri”, acestea diferă în funcție de arhitectura clădirii și de spațiul avut la dispoziție. În general, tendința ultimilor ani se îndreaptă către deschiderile mari de sticlă, care permit mai multă lumină naturală.
Așadar, ca să rezum, românii încep să își dorească tot mai mult ferestre închise la culoare, cu spații vitrate cât mai generoase, iar clasa A, exclusivă în cazul VEKA, poate susține mult mai bine această tendință în comparație cu alte soluții PVC din clase inferioare.
Care sunt aspectele în funcție de care se ia decizia de cumpărare?
Ca în cazul oricărei investiții, decizia implică o serie de factori, iar cel care primează când vine vorba de achiziția de ferestre este calitatea produsului, dar și a montajului. Aici intră în ecuație atuul VEKA. Avem parteneriate cu producători de tâmplărie PVC ale căror capacități de producție și montaj sunt verificate în prealabil și ale căror competențe sunt dezvoltate continuu prin sesiuni de training cu specialiști VEKA. Astfel, calității profilului de clasa A i se adaugă producția tâmplăriei PVC după cele mai înalte standarde și un montaj de precizie, realizat de profesioniști.
Ce eficiență energetică oferă profilele VEKA în contextul creșterii prețurilor la energie?
Pentru a răspunde cât mai clar la această întrebare și pentru a pune lucrurile în perspectivă – studiile arată că până la 45% din energia necesară încălzirii sau răcirii unei locuințe se poate pierde la nivelul ferestrelor. Apoi, trebuie precizat faptul că profilele VEKA doar contribuie la eficiența termică a unei ferestre, ele reprezentând structuri de susținere, în timp ce principalul element termoizolant rămâne pachetul de geam.
Cu cât vitrajul este mai eficient, cu atât devine mai greu, iar profilul mai solicitat. Ținând cont de acest aspect, profilele VEKA sunt proiectate și testate pentru a susține până la 50 de ani pachete de geam cu eficiență termică ridicată, cu trei foi de sticlă și suprafețe generoase, fără ca profilul să se deformeze sau ca șuruburile să se desprindă.
Revenind la întrebare, aș spune că este aproape imposibil de calculat procentul exact cu care profilele VEKA pot reduce facturile la energie, deoarece acestea din urmă mai sunt influențate și de eficiența termică a întregii clădiri, de consumul instalațiilor pentru încălzire/răcire, cât și de obiceiurile utilizatorilor.
Dacă vorbim însă de o medie, ne putem aștepta la o scădere anuală cu câteva sute de euro a facturii pentru energie.
Totuși, un profil durabil mai înseamnă și conservarea energiei necesare producției și a materialelor din care este fabricat, iar când profilul este reciclabil și produs de o companie responsabilă, așa cum este cazul VEKA, eficiența profilelor capătă noi dimensiuni.
VEKA oferă produse garantate 50 de ani. Cum se face întreținerea profilelor pentru o utilizare optimă?
Durata de viață estimată până la 50 de ani este o promisiune a VEKA, bazată pe teste riguroase efectuate de grupul german. Ea nu reprezintă o garanție, dar poate fi atinsă cu ușurință dacă ferestrele și ușile cu profil VEKA sunt folosite în mod corect. Această utilizare presupune curățarea cu apă și detergenți pentru PVC, verificare și întreținere periodică a feroneriei cu ajutorul unui profesionist, evitarea încărcărilor suplimentare și a bruscărilor. Pentru cei interesați să afle mai multe despre întreținerea profilelor VEKA, și a ferestrelor în general, articolele detaliate de pe blogul VEKA ar putea fi startul de care au nevoie.
Cum se prezintă piața românească în context european?
Piața locală se aliniază trendurilor europene, atât calitativ, cât și cantitativ.
Spre deosebire de alte țări est-europene, piața locală de tâmplărie PVC este una matură, stabilă și strâns conectată la cele din vestul Europei. Drept dovadă, mulți dintre partenerii VEKA din România exportă permanent către piețe precum Italia, Germania, Franța sau Elveția. În aceste condiții, se poate spune că piața națională se aliniază trendurilor europene, atât calitativ, cât și cantitativ. Cum studiile de piață estimează anul acesta o ușoară creștere a pieței din întreaga Europă, ne putem aștepta ca piața locală să urmeze aceeași traiectorie ascendentă. Totuși, este prea devreme să vorbim despre cifre atât timp cât există piețe, precum cea de la noi, în care vârful de sezon este atins abia în perioada septembrie-octombrie.
—
Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor.