PENNY, planurile unui retailer în plină expansiune

de Diana Mihăilă

Cu 346 de magazine în România și alte 35-40 în plan pentru 2023, PENNY se concentrează să aducă la raft tot mai multe produse autohtone, proaspete și de calitate. Peste 800 de produse 3RO – adică au ingredientul principal din România și care sunt procesate și ambalate în țară – sunt semnalizate la raft cu simbolul campaniei, pentru a fi ușor de identificat. De altfel, întregul flux al magazinelor PENNY este gândit a fi facil și intuitiv, pentru ca cei care își fac cumpărăturile aici, să bifeze rapid ce și-au trecut pe listă.

Despre susținerea clientului prin oferte și produse de calitate, despre relația cu producătorii și furnizorii și planurile de dezvoltare ale unuia dintre cei mai mari retaileri de pe piața românească puteți citi în rândurile următoare ale revistei.

Obiectivele de ESG ale companiei

La PENNY, sustenabilitatea și dezvoltarea durabilă sunt definite de trei piloni cheie, prin care ne dorim să acționăm cu grijă față de mediul înconjurăm și față comunitățile din care facem parte, spun reprezentanții companiei.

1. Sortiment sustenabil.

Ne străduim să le oferim clienților noștri o gamă diversă de produse care respectă standardele de calitate și etică. Colaborăm cu o rețea de peste 400 de furnizori locali și promovăm practici responsabile în lanțul de aprovizionare, pentru a contribui la reducerea impactului asupra mediului.

2. Energie, climă și resurse. Optimizarea consumului de energie în magazine este o prioritate în compania noastră. De aceea, folosim energie regenerabilă și investim în soluții prin care putem reduce emisiile de carbon. În plus, implementăm măsuri pentru gestionarea eficientă a resurselor și reducerea cantității de deșeuri, prin încurajarea reciclării și economisirea apei.

3. Angajați și societate. Compania este dedicată dezvoltării angajaților prin programe de formare și prin promovare a diversității și incluziunii la locul de muncă. Ne implicăm activ și în comunitățile în care activăm, prin parteneriate și acțiuni de responsabilitate socială, alături de Salvați Copiii și Habitat for Humanity, contribuind astfel la creșterea și dezvoltarea acestora.

Ce aduce diferit PENNY pentru consumatorii săi?

De peste 20 de ani, retailerul este atent la nevoile clienților, încercând să le ofere ce își doresc. Acest lucru înseamnă că le pun la dispoziție o gamă variată de produse, de bună calitate, proaspete și la prețuri avantajoase. În același timp, extinde în mod constant rețeaua de magazine pentru a fi cât mai aproape de toți clienții. În acest moment, PENNY are în România un număr de 346 de magazine și plănuiește ca anul acesta să inaugureze alte 35-40 de unități noi.

Profilul cumpărătorului PENNY

Profilul clienților ne arată că aceștia sunt chibzuiți, fac cumpărături în mod inteligent, sunt atenți la buget, fac alegeri pragmatice și nu renunță la calitatea produselor și la proveniența românească, susțin reprezentanții PENNY.

La PENNY, ne dorim să salvăm timp, bani și să putem cumpăra produse proaspete și de calitate. Magazinele noastre au un design ușor de parcurs, astfel încât clienții să găsească ceea ce-și doresc în scurt timp, alături de o gamă variată de produse locale și de oferte săptămânale avantajoase.

Cum arată coșul de cumpărături al românului și ce valoare are

Cel mai adesea, coșul de cumpărături conține produse proaspete și alimente de bază. Potrivit PENNY, poate cel mai important criteriu de cumpărare este prețul, urmat de promoții și de proveniența românească. Coșul reflectă comportamentul chibzuit al clienților și se traduce printr-o atenție sporită la raportul preț-calitate.

Sfaturi pentru cumpărători pentru a identifica rapid și ușor cele mai bune oferte și pentru a se încadra cât mai bine în buget

La PENNY, derulăm campanii promoționale în mod constant. De aceea, reprezentanții retailerului recomandă clienților să verifice pliantul săptămânal pentru a fi la curent cu toate ofertele disponibile în magazine. De asemnea, din luna mai, pliantul săptămânal este disponibil și pe WhatsApp, în format electronic. Clienții care își doresc să afle cât mai rapid despre reducerile la produsele marcă proprie sau alte promoții, se pot înregistra gratuit pe canalul de WhatsApp PENNY: penny.ro/whatsapp. PENNY este primul retailer din România care implementează acest serviciu.

Combaterea risipei alimentare

Risipa alimentară este un subiect foarte important de care cu toții ar trebui să fim conștienți. În acest sens, PENNY susține în calitate de partener aplicația bonapp.eco, ce are ca scop combaterea risipei alimentare, prin conectarea consumatorilor cu retaileri ai căror alimente se apropie de data de expirare. Fenomenul ne preocupă ca rezultat direct al activității noastre de bază, cea de retail, dar și din perspectiva lanțului valoric, de la producători și furnizori la consumatori, continuă reprezentanții PENNY.

De-a lungul unui an de parteneriat cu bonapp.eco, am reușit să salvăm 2 tone de mâncare de la risipă și 3.4 tone de CO2.

Reciclarea

Deoarece reciclarea este o prioritate, PENNY derulează constant campanii alături de parteneri, prin care încurajează clienții să recicleze baterii, ambalaje Tetra Pak sau pet-uri.

Ponderea produselor românești în selecția de la raft

În acest moment, peste 800 de produse 3RO disponibile în magazinele PENNY sunt semnalizate la raft cu simbolul campaniei, pentru ca toți clienții care își doresc produse românești să le găsească cât mai ușor.

3RO este o inițiativă prin care ne dorim să contribuim la dezvoltarea economiei românești și la valorificarea potențialului de producție. Este un proiect prin care invităm toți actorii relevanți implicați – autorități, mediul de afaceri, furnizori, asociații profesionale -, să colaboreze și să găsească împreună soluții pentru a dezvolta producția verticală românească, pentru cât mai multe categorii de produse.

Soluții pentru susținerea cumpărătorilor și a producătorilor locali în lupta cu inflației și contextul economic solicitant

Proiectul 3RO este o modalitate prin PENNY încearcă să vină în întâmpinarea nevoilor clienților, cât și ale producătorilor și furnizorilor locali în acest context economic dificil pe care îl traversăm. Prin achiziționarea unui produs 3RO, clienții au ocazia să contribuie de trei ori la dezvoltarea societății românești și, totodată, să pună în coșul de cumpărături un produs la un preț competitiv, proaspăt și de bună calitate. În ceea ce privește producătorii locali, spun reprezentanții retailerului, este foarte important ca toți cei cu care colaborează să fie recompensați corect, iar produsele pe care le livrează să fie valorificate într-un mod cât mai avantajos. În același timp, compania își dorește să fie un partener pe termen lung pentru producătorii cu care lucrează, oferindu-le stabilitate și încredere. Are parteneriate de lungă durată cu producători români, iar mulți dintre ei spun că au reușit să-și dezvolte business-urile datorită faptului că la PENNY au găsit o piață de desfacere în mod constant, conchide retailerul.

Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor.

Ți-ar putea plăcea și următoarele articole

Acest website folosește cookies pentru a putea oferi o experiență de navigare permanent îmbunătățită. Singurele date pe care le stocăm sunt cele pentru abonarea la newsletter, pe care fiecare utilizator le introduce manual. Dezbonarea se poate face în orice moment, acțiune ce generează ștergerea automată a tuturor datelor cu caracter personal furnizate. Acceptă și închide

Cookies & GDPR