Mirela Solomon este omul care face lumea să se învârtă. Lumea pe care o creează zi de zi în studioul modular pe care l-a fondat, Amaze – The space for ever-growing minds și pe care l-a proiectat ca pe o soluție 360, pentru producția de conținut video. Mirela susține educatorii digitali să ofere experiențe de învățare concentrate, convinsă fiind că un content de înaltă calitate poate schimba lumea. Creativitatea o ajută să propună clienților soluții personalizate, iar flexibilitatea să continue chiar și când piața este în impas ori când tehnologiile se schimbă cu repeziciune.
OrDeLi: Cum ai ajuns să dezvolți un astfel de business, studio de producție media?
Mirela Solomon: Amaze – The space for ever-growing minds s-a născut din pasiunea pentru industria de advertising, într-o perioadă în care nevoile pieței erau foarte diferite. Am început să visez la un loc multifuncțional și flexibil prin 2015. Pe atunci, eu și echipa gestionam o agenție de publicitate boutique, specializată în crearea de experiențe de brand. Job-ul nostru implica construirea de experiențe ce luau forma unor evenimente, activări, standuri și instalații interactive, toate adaptate identității vizuale a respectivului brand.
Scopul era să traducem cu precizie limbajul de comunicare al fiecărui client. Pentru a păstra coerența mesajului și a genera o emoție everlasting, am devenit tot mai atenți la fiecare detaliu vizual.
Încercările constante de a recrea decoruri autentice pe teren, acolo unde se petreceau evenimentele,
m-au inspirat să-mi imaginez un spațiu ca un organism viu. Trebuia să fie versatil și modular, adaptabil la nevoile personalizate ale fiecărui client care intra pe ușa noastră, și, în același timp, să fie unic și diferit, în funcție de perspectiva din care îl priveai. Un nod de legătură între branduri și experții care pot să-i asiste în punerea în practică a ideilor creative. Altfel spus, epicentrul producției de conținut, astfel încât orice necesitate din această sferă să poată fi satisfăcută din aceeași locație, printr-o echipă multidisciplinară și un spațiu multifațetat. Așa a luat viață Amaze, o soluție 360 pentru producția simplificată de conținut video într-un spațiu modular.
OrDeLi: Ce tip de proiecte dezvoltă Amaze? Cui vă adresați?
M.S.: Proiectele pe care le dezvoltăm se găsesc la intersecția dintre două domenii cheie: marketingul de conținut și e-learning, cu o concentrare specifică pe micro-learning. Fiecare business, solopreneur sau coach are nevoie de conținut relevant pentru a menține loialitatea clienților.
Prin urmare, ne adresăm unui grup specific de profesioniști pe care noi îl numim “educatori digitali”. Aceasta este nișa noastră. Într-un peisaj vast de creatori digitali, am ales să ne concentrăm asupra celor care utilizează conținutul pe care îl creează pentru a educa și influența în mod pozitiv comunitățile. De aici derivă gama de produse și servicii ce include podcasturi, clipuri scurte pentru platformele de social media (cunoscute și sub numele de “bitesized videos”), webinarii, transmisiuni live, precum și micro-cursuri și cursuri digitale. Aceste servicii sunt concepute pentru a sprijini educatori digitali în furnizarea de conținut de înaltă calitate și instruire eficientă pentru publicul lor. Activitatea noastră zilnică arată cam așa: consultanță de marketing, concept de identitate vizuală și artwork pentru proiectele digitale, scenografie, producție video, editare și servicii de publicare.
OrDeLi: Hai să ne întoarcem la începuturi. Când ați pornit business-ul și care au fost provocările acelui moment?
M.S.: La începutul lui 2020, chiar înainte de izbucnirea pandemiei, am găsit locația și ne pregăteam să începem amenajarea spațiului. Debutul a fost destul de anevoios, dat fiind faptul că restricțiile au făcut ca multe dintre proiectele de amenajare a decorurilor să fie transformate în proiecte DIY (do it yourself). Din fericire, pasiunea noastră pentru estetic ne-a furnizat motivația necesară pentru a demara proiectul. Și dacă inițial speram să avem o contribuția care să se concentreze mai degrabă pe partea conceptuală decât pe parte de implementare, am realizat că suntem suficient de pricepuți și în ceea ce privește construcția de decoruri, să obținem rezultate satisfăcătoare pentru nivelul de proof of concept al proiectului la care lucram. Contextul pieței emergente în care ne-am lansat a impus ca și noi să îmbrățișăm rolul de educatori în această nișă.
A fost un efort susținut pe care l-am anticipat, însă gradul său de dificultate a fost mai mare decât estimam inițial. Mulți dintre creatorii de conținut cu care lucram, inclusiv brandurile, au avut nevoie de ghidaj în adaptare strategiei la o piață de conținut video first, cu un time to market foarte rapid și cu perisabilitate mare. Această abordare a devenit o parte esențială a serviciilor noastre.
OrDeLi: Care a fost valoarea investiție? De ce ați avut nevoie să spuneți ”Motor! Acțiune!”?
M.S.: Este esențial să fii extrem de rezistent și de flexibil în același timp, să te adaptezi în continuu. Schimbările rapide din domeniul software și hardware impun necesitatea de a integra cercetarea constantă a noilor tehnologii în fluxul de lucru obișnuit, pentru a menține eficacitatea operațională și a rămâne la curent cu noutățile. Investiția este greu de cuantificat, dat fiind faptul că, până la acest moment, tot profitul l-am reinvestit în infrastructură tehnică și în echipă, însă putem estima o sumă de aproximativ 50.000 de euro.
OrDeLi: Ce îi spui unui tânăr antreprenor pentru a-i ușura parcursul în această industrie chiar și cu un pas?
M.S.: Consider că astăzi, unul dintre miturile prevalente în domeniul conținutului video este ideea că expertiza în videografie este suficientă pentru a produce conținut video de succes. În realitate, nu a existat niciodată o interconexiune mai puternică între domeniile de marketing, videografie, scenografie și grafică animată. Prin urmare, pentru oricine intenționează să înceapă un astfel de business, aș sugera să exploreze și celelalte domenii complementare pentru a răspunde eficient cererilor venite din piață.
—
Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor. Mai multe articole similare citești în ediția digitală a revistei de organizare, design și fine living, #OrDeLi.