INTERVIU: Organizarea agendei copiilor cu ajutorul unei aplicații pentru părinți

de Diana Mihăilă

Sunt multe aplicații de care ne putem ajuta pentru a gestiona mai eficient timpul, activitățile, facturile, cumpărăturile, meniul zilnic, minutele de sport făcute, paharele de apă băute… Când ești părinte, ai nevoie de tot felul de astfel de unelte pentru a-ți coordona agenda de adult cu cea de om cu copii acasă. Ajutoarele virtuale mai scurtează uneori din lista de ”To do”, mai optimizează activitățile zilei și mai țin evidența cumpărăturilor…

După ce a scanat cu atenție comunități online și offline de părinți, Ștefana Rondak a realizat că părinții au nevoie de o aplicație în care să regăsească toate elementele ce au legătură cu viața copiilor lor: activități școlare și extracuriculare, activități culturale și sportive sau de divertisment. Așa că a creat Mommy HAI, o aplicație gratuită, disponibilă pe Google Play și AppStore.

Ce aduce diferit Mommy HAI pe segmentul aplicațiilor pentru părinți?

Este singura aplicație din România ce integrează toate resursele de care părinții au nevoie pentru organizarea agendei celor mici: evenimentele și activitățile educaționale și recreative (ateliere, cursuri, petreceri, spectacole), locații, servicii și produse dedicate acestora. Mommy HAI centralizează și realizează o hartă a tuturor experiențelor potrivite pentru copii de orice vârstă, oferind părinților claritate atunci când trebuie să facă alegeri pentru ei. În loc să verifici 100 de site-uri diferite, în app poți pleca de la cel mai important factor: proximitatea. Fiind structurată pe categorii și subcategorii clare (ex. vârstă, distanța față de casă, interese etc.), poți găsi rapid spații pentru petreceri, locuri de joacă, creșe, grădinițe, școli private sau de stat, locații în natură, obiective turistice, tabere, muzee, biblioteci, magazine fizice cu produse pentru copii, clinici medicale private și de stat, spitale, saline… Pe scurt, aplicația oferă părinților soluții pentru nevoi de tip educativ, recreativ ori medical, permițând căutarea și planificarea fiecărei experiențe prin calcularea distanțelor față de casă, în funcție de buget și de vârsta copiilor.

Partea de calendar este unică, ea permițându-le utilizatorilor să vizualizeze diverse tipuri de activități și evenimente ce se petrec în orașul lor: de la spectacole de teatru, cursuri și ateliere, la târguri și workshop-uri sau chiar proiecții de cinema. În plus, permite crearea de itinerarii detaliate, ajutându-te să economisești timpul. Poți adăuga oricâte locații și activități îți dorești în traseul tău pentru o zi și poți să navighezi direct în app.

Mommy HAI integrează și un marketplace pentru produse și servicii dedicate în mod evident celor mici. Funcții precum rezervări, achiziții din platformă, fidelitate, feedback sunt în continuă dezvoltare. Ne dorim ca aplicația să ofere funcționalitățile necesare pentru ca părintele să efectueze toți pașii într-un singur loc, de la organizare până la achiziție de bilete atunci când este cazul, de la crearea itinerarului și până la vizitarea locațiilor adăugate în acesta. Vrem să susținem integrarea și participarea copiilor la activități extra, educative și recreative, gratuite sau contra-cost, în funcție de bugetul familiei și de nevoile acestora, facilitând întâlnirea cererii cu oferta.

Ce gen de activități poți organiza cu ajutorul acestei aplicații?

Ne uităm la toate tipurile de activități care se adresează copiilor – de la spectacole de teatru, la cursuri și ateliere, filme la cinema, târguri și evenimente. De exemplu, dacă vă doriți ca într-o zi să vizitați un parc și să alegeți un restaurant cu loc de joacă pentru prânz, în apropierea acestuia, o puteți face din aplicație. În cazul în care optați pentru o zi plină, puteți alege un număr nelimitat de activități și evenimente la care să participate, de la cursuri și ateliere de artă (teatru, pictură, desen, fotografie, dans, muzică), la sporturi individuale sau de grup (înot, baschet, volei, fotbal, șah etc.), până la IT, știință sau dezvoltare emoțională.

Care sunt elementele în funcție de care poți crea itinerarul urban al familiei?

Itinerarele se pot crea odată ce selectezi locațiile și activitățile de care dorești ca cei mici să se bucure. Primul pas este să faci o filtrare în funcție de vârsta copilului, pentru a ști exact ce evenimente se potrivesc în funcție de dorința din ziua respectivă de petrecere a timpului liber. Dacă distanța față de casă este un punct decisiv atunci când alegeți

activitățile și locațiile, acest lucru este facilitat în aplicație, pentru că vezi exact distanța la care te afli de fiecare.

Poți identifica puncte de atracție și din zone pe care urmezi să le vizitezi sau doar pe cele din proximitatea casei?

Aplicația este disponibilă și în alte orașe acum, nu doar în București, iar dacă alegeți să călătoriți în Brașov, Cluj, Timișoara, Iași, Bacău, Ploiești sau Constanța, veți putea să creați itinerare detaliate pentru a elimina stresul organizării. Aceasta urmează să fie disponibilă în toată țara, iar ulterior ne propunem să o ducem internațional, pentru a-i ajuta și pe cei care călătoresc în afara țării, dar și pe locuitorii din țările respective. Filtrul de distanță și de oraș îți permite să vizualizezi atât în categorii, cât și pe hartă, obiective și puncte de atracție pe care dorești să le vizitezi cu cei mici la un moment dat.

De cât timp a fost nevoie pentru crearea acestei aplicații și cât s-a investit până în prezent? Va avea și alte funcționalități decât cele actuale?

Am început să creionez aplicația pe hârtie în martie 2022, când am descoperit că este o nevoie reală pentru mame. 9 din 10 întrebări

care apar în grupurile online pleacă de la aceste nevoi: Unde îl duceți pe cel mic la înot? Ce grădiniță îmi recomandați în sector? Ce faceți în weekend? Unde mergeți cu copilul la kinetoterapie? Dar la Urgențe? La ce medic stomatolog? Ce tabere de vară pentru copii cunoașteți?

A fost un proces complex. Schița realizată de mine în funcție de nevoile și de cererea pe care am regăsit-o în comunitățile online și offline de mame din care fac parte a fost preluată de un UX designer care s-a jucat cu tot fluxul astfel încât să creăm o experiență ușoară și plăcută de utilizare, iar, ulterior, dezvoltatorul nostru a început să lucreze tehnic la crearea sa.

Aplicația a fost lansată doar în versiunea pentru Android în noiembrie 2022, iar la finalul lunii ianuarie 2023 am publicat și versiunea pentru iOS. Astfel, în 5 luni din momentul lansării pe ambele tipuri de device-uri, avem peste 10.000 de utilizatori activi și peste 100 de colaboratori cu business-uri pentru copii, precum și parteneri foarte importanți pentru noi, precum Opera Comică pentru Copii, comunitatea She is mom, Teatrul Ion Creangă, Proedus. Pentru a reuși să construim un sistem cu adevărat funcțional și util pe termen lung, atât pentru părinți, cât și pentru antreprenorii ce au ca public-țintă părinții și copiii, am creat și o aplicație desktop complet diferită, în care colaboratorii au acces tocmai pentru a actualiza totul în timp real, pentru a-și crea profilul și a le pune clienților la dispoziție informațiile de care au nevoie pentru a-i alege. Punctul unic este că nu necesită investiții de timp și buget pentru a fi permanent vizibil. Odată profilul actualizat și legat de toate categoriile și subcategoriile care se potrivesc activității, locația, magazinul sau prestatorul de servicii apare permanent în căutările utilizatorului.

Funcționalități încă în lucru

Review-uri pentru utilizatori, fie că vorbim despre locațiile adăugate în itinerar și vizitate, despre produsele achiziționate sau despre serviciile folosite. Inclusiv afișarea colaboratorilor în aplicație se va face în funcție de aceste review-uri obiective.

Finalizarea marketplace-ului cu produse doar pentru copii, de la brand-uri de calitate, ce va deveni disponibil din cursul acestei veri, de la îmbrăcăminte și încălțăminte, la cărți și materiale educative, la jocuri și jucării, la auto și transport, la produse de îngrijire sau mobilier.

Sistem de bonusare integrat. În funcție de acțiunile pe care le fac în aplicație – feedback oferit colaboratorilor, achiziții si nu numai – utilizatorii vor primi credite ce se pot transforma în bani pentru achiziții viitoare.

Recomandări în funcție de proximitatea, față de celelalte locații selectate în itinerar sau de informațiile cu care îți dorești să fii la curent în permanență.

Sistem de înțelegere foarte clară a comportamentului de consum al mamelor atunci când vine vorba despre locații, produse și servicii pentru copii, fapt ce va putea fi măsurabil și foarte ușor de identificat în aplicație, reunind toate aceste date în vederea creării unui spațiu propice în care cererea să întâlnească oferta.

ONG-uri și proiecte de voluntariat unde utilizatorii pot participa și pot ajuta, susținând diverse cauze care se adresează copiilor.

Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor.

Ți-ar putea plăcea și următoarele articole

Acest website folosește cookies pentru a putea oferi o experiență de navigare permanent îmbunătățită. Singurele date pe care le stocăm sunt cele pentru abonarea la newsletter, pe care fiecare utilizator le introduce manual. Dezbonarea se poate face în orice moment, acțiune ce generează ștergerea automată a tuturor datelor cu caracter personal furnizate. Acceptă și închide

Cookies & GDPR