Verena Weinzierl este un consultant în afaceri cu o mare iubire pentru organizare. După ce a trait mai mulți ani în China și a descoperit puterea comunităților, a decis că poate crea ceva similar în țara sa de origine, Germania, dar și în restul țărilor vorbitoare de limbă germană: un ecosistem de business pentru specialiști în organizare din aceste state. Pentru a seta cât mai bine premisele, s-a conectat cu asociații și profesioniști din diferite țări, a intervievat jucători cheie, și-a unit forțele cu specialiști în training. Descoperă povestea Verenei în paginile OrDeLi, pentru a afla care este nivelul acestei industrii și cum își propune ea să contribuie la dezvoltarea sa.
OrDeLi: Cum ai ales organizarea și o afacere în acest domeniu?
Verena Weinzierl: Iubesc organizarea! După experiența din China, am decis să împletesc această pasiune cu ceea ce știam să fac ca profesionist: consultanța în afaceri. Am început prin a intervieva 20 de persoane. După câteva săptămâni, am realizat că un lucru lipsește chiar și pe plan internațional, și anume o platformă de business unde specialiștii în organizare pot aprofunda acest tip de afacere și unde să pot conecta. Tot ce oferim pe platformă are în focus piața specialiștilor în soluții de organizare. Nu este doar un concept general de afaceri, este un ecosistem specific acestei industrii.
Primul lucru pe care l-am dezvoltat a fost OrgArt. A debutat ca un grup de whatsapp în care promovam produse și sesiuni pe teme legale sau de taxe. Era septembrie 2020. În 2022, după ce intervievasem inclusiv jucători mari din piață, am realizat că nu pot face totul de una singură, așa că am contactat companii de training din Germania. Le-am propus să aducem în comun oamenii pe care îi pregăteam. Din aceste discuții s-a născut OrdnungsWelt (Lumea Organizării). În următoarele luni, am construit o strategie cu privire la ce voiam să cream și astfel a apărut Center for Professional Organizers, o structură ce oferă cursuri de specializare celor care doresc să devină specialiști în domeniu, cu un business propriu. În viitor, ne propunem să îi pregătim pe cursanți să fie și angajați și/sau să dețină francize. O parte este despre cum faci organizarea, o alta este despre ce statut vrei să ai: antreprenor, angajat sau francizor/francizat.
În prezent, oferim 9 tipuri diferite de cursuri de organizare, în funcție de interesele fiecăruia, ce permit specializarea pe nișe de interes (ex. organizarea digitală). După ce obții certificarea, poți deveni membru al OrdnungsWelt. Acolo promovăm tot ce dezvoltă comunitatea specialiștilor în organizare către utilizatori finali. Când te loghezi, ai acces la conexiuni cu profesioniști din domeniu, ai acces la consultanță de business, nu înveți doar să îți gestionezi propria afacere, ci și să te conectezi cu companii care ar putea avea nevoie de serviciile tale.
Vizibilitatea este foarte importantă pentru specialiștii în soluții de organizare din țările vorbitoare de limbă germană, deoarece piața este emergentă. În Statele Unite ale Americii, industria aceasta a început să se formeze din anii ‘80. În Germania, primii professional organizers au apărut în anii 2000. Prin comparație cu US, nouă, germanilor, nu ne place să vină cineva în casa noastră, să ne umble prin lucruri. Nu ne deschidem așa ușor. Are legătură cu istoria noastră, ordinea este privită ca ceva ce oricare dintre noi poate face singur. Avem un mindset diferit față de America.
OrDeLi: Nu ești un professional organizer tipic. Cei mai mulți asociază activitatea cu proiectele legate de casă. Care este direcția ta de business în această în industrie?
V.W.: Organizarea pe care o fac este de tip business to business. Viziunea mea este să facem organizarea un standard în Germania și să inspirăm societatea să consume mai puțin.
Vrem să contribuim la schimbarea paradigmei, să reducem consumul în exces și să revenim tot mai mult la ceea ce ne face fericiți. Cu cât crește succesul specialiștilor în organizare, cu atât mai mult vom contribui la educarea societății. O grijă mai mare pentru lucrurile tale este ceea ce îți dă satisfacție. Acesta este obiectivul nostru!
OrDeLi: Cum sunt plătiți specialiștii în organizare din Germania: pe oră, pe proiect? Cum decurg colaborările cu clienții?
V.W.: Un proiect începe cu un apel telefonic în care sunt identificate zonele de intervenție (ex. bucătăria, anexele). Apoi se stabilesc detaliile de implementare, se evaluează timpul și resursele. Mulți specialiștii în organizare sunt plătiți cu ora. Unii oferă însă pachete, dacă un client dorește să colaboreze pe mai multe paliere sau dacă un proiect presupune mai mult de 5 ore, acordă un discount al tarifului orar.
OrDeLi: Ce planuri ți-ai făcut pentru business-ul tău?
V.W.: Pe măsură ce dezvoltam ecosistemul dedicate specialiștilor în organizare, ne-am dat seama că mai sunt multe nișe care au nevoie de structură. Mă refer la cele formate din liber profesioniști. Țintim atât zona de B2B, cât și pe cea de B2C.
Încurajăm companiile să colaboreze cu specialiștii în organizare. Totuși, mare parte din persoanele care decid să se formeze în domeniu sunt femei care ies din concediu de creștere copil, iar multe nu au cunoștințe și aptitudini necesare pentru a conduce o afacere. Prin urmare, mai este o cale lungă până la profesionalizarea acestei industrii. Ne vom concentra pe asta! Când piața specialiștilor în organizare va fi privită ca una de profesioniști, vom avea posibilitatea să lucrăm mai mult cu companiile. Acolo ne dorim să ajungem!
—
Dacă ți-a fost de folos ce ai citit, intră și în cel mai mare grup cu idei de organizare din România (Diana Mihaila – Idei Organizare) și abonează-te la newsletter, pentru programe și oferte dedicate exclusiv membrilor. Mai multe articole similare citești în ediția digitală a revistei de organizare, design și fine living, #OrDeLi.